Arno Lucas | Publicaties

Publicaties

Wat is er zoal in de media van en­/­of over mij ver­sche­nen?

In de af­ge­lo­pen ja­ren stond ik zelf of een aan­tal van mijn foto's / film­pjes in de me­dia. Iets waar ik enorm trots op ben. De fo­to's en film­pjes op deze pa­gi­na zijn ge­plaatst in (lokale) media, zoals DTV Nieuws, Stads­krant Veghel, Bossche Om­roep, Om­roep Bra­bant en het Bra­bants Dag­blad. Ik ben het meest trots op de foto's die ge­plaatst zijn in het ge­denk­boek van het Jhe­ro­ni­mus Bosch her­denk­ings­jaar, '2016, het jaar van Bosch in beeld'.
Mijn foto's heb ik aan­ge­le­verd aan diverse or­ga­ni­sa­ties. Met hen heb ik dui­de­lijk af­ge­spro­ken dat ze mijn foto's kos­te­loos mogen ge­brui­ken, mits mijn naam als bron wordt ver­meld.

Index

Dit is een vrij lange pa­gi­na. Daar­om heb ik hier­on­der een sub­menu ge­maakt, zodat je ge­mak­ke­lij­ker door deze pa­gi­na kan bla­de­ren:
Index
Winnende foto's;
In­ter­views;
Online pu­bli­ca­ties (incl. links)

Win­nen­de foto's

In het ver­le­den heb ik mee ge­daan met wed­strijd­en om te kijk­en hoe hoog mijn fo­to's sco­ren. In 2014 heb ik mee ge­daan met een wed­strijd van Om­roep Bra­bant. Hier­bij won ik een prijzen­pak­ket.
Vanuit de foto­clubs waar ik bij aan­ge­slo­ten was, was ik ook lid bij de Fo­to­bond. Bij de Fo­to­bond kan je eens in de zo­veel tijd mee doen met wed­strij­den, waar­on­der 'Foto On­line', 'Foto In­di­vi­du­eel', 'FIAP' en de 'Bonds­fo­to­wed­strijd'. Foto's word­en dan be­oor­deeld door pro­fes­sio­nals. Het gaat hier­bij dan met name om de eer en om te kijk­en hoe goed je fo­to's be­oor­deeld wor­den. In 2021 deed ik mee met de wed­strijd 'Foto On­line' en won ik hier­mee de pre­di­caat 'Zil­ver'.

In­ter­views

In 2012 maak­te ik het film­pje 'Sfeer­beel­den uit Veg­hel', eer­ste in de serie 'Sfeer­beel­den uit...'. Dit film­pje maak­te ik als keuze-ac­ti­vi­teit voor mijn HBO-op­lei­ding. Ik liet het niet al­leen bij een keuze-ac­ti­vi­teit zit­ten. Ik zorg­de er ook voor dat het film­pje goed be­ke­ken werd door Veg­hel­ar­en. Om de­ze re­den stuur­de ik het film­pje naar RTV Sky­line (regio Uden / Veg­hel) en gaf ik een in­ter­view over het film­pje. Dit filmpje is hier­on­der te be­kij­ken.
Se­rious Re­quest van 3FM stond in 2025 op de markt in 's-Her­to­gen­bosch. Ik hield hier­voor een spe­ciale foto ac­tie. De com­mu­ni­ca­tie af­de­ling van de ge­meen­te 's-Her­to­gen­bosch maak­te hier een film­pje over. Be­kijk dit film­pje hier­on­der.

Dub­bel­klik op de video om de­ze full­screen af te spe­len.

On­line pu­bli­ca­ties (in­clu­sief links)

Er zijn een aan­tal foto's van mij ook on­line ver­sche­nen. Je kan ze be­kij­ken op de vol­gen­de pa­gi­na's: